Articles

Detroit Lions 2015 NFL Draft Review

Detroit Lions 2015 NFL utkast kom och gick på spännande sätt. Lions hade sju val i år och det fanns blandade känslor om detta utkast bland analytiker. De var aggressiva i första omgången och bytte ner fem platser för sitt första val. Här är vem de valde:

1: A omgången, 28: e totalt-OG Laken Tomlinson (Duke)

2: a omgången, 54: e totalt-RB Ameer Abdullah (Nebraska)

3: e omgången, 80: e totalt – CB Alex Carter (Stanford)

4: e omgången, 113: e totalt – dt Gabe Wright (Auburn)

5: e omgången, 168: e totalt – FB Michael Burton (Rutgers)

6: e omgången, 200: e totalt – CB Quandre Diggs (Texas)

7: e omgången, 240: e totalt – ot Corey Robinson (South Carolina)

Lions 2015 utkast Klass: 9.0/10

Detroit Lions 2015 NFL Draft Review

den bästa spelaren: Lions gick inte för ett prickigt namn, men guard Laken Tomlinson är en spelare som utmärker sig för att köra stora kroppar utanför scrimmage. Detta tillägg kommer att hjälpa Lions att öppna ett löpande spel som var en av de värsta i ligan förra säsongen. Tomlinson är en förväntad starter som kommer att hjälpa en offensiv linje som misslyckades med att skydda quarterback Matt Stafford förra året.

Huvudskrapan: offensiv tackling Corey Robinson är inte exakt snabb på fötterna. Han saknar burst för att göra framsteg om han slås av snäppet och låter händerna komma på utsidan av sina motståndare, vilket får honom att hålla samtal i NFL. Han lämnar sig också sårbar när han sträcker sig över passskyddet. Men han har långa armar och god överkroppsstyrka. Han ger sig själv stort stöd när han lägger ut sitt vänstra ben bakom sig för att skydda kanten. Han har potential men det beror på hur mycket han är villig att lägga i styrketräning och övning. Även om den sjunde omgången prislapp var inte dyrt, laget kunde ha använt valet på en bättre spelare.

Överraskningsvalet: det finns bara en handfull lag som använder fullbacks längre och det var en överraskning att Lions valde en i femte omgången. Rutgers fullback Michael Burton är dock mycket begåvad och atletisk. Han packade på en extra tjugo pounds före utkastet för att visa lag som han var värt ett urval. Bollen faller lätt i hans händer i backfield och han kan hitta killar i rymden. Hans förmåga att blockera och hans mångsidighet är det som fångade Coach Caldwells öga.

the Steal: Cornerback Quandre Diggs (Texas) är en riktig stjäla för lejonen. Han är lite underdimensionerad som ett hörn men han är energisk och har privilegierad fotbollsintelligens. Hans bror är tidigare cornerback Quentin Jammer om det säger något. Diggs var en fyraårig starter som spelade in 168 tacklingar, åtta avlyssningar och 32 passuppdelningar under sina första tre säsonger för Longhorns. Han är den typ av kille som spelar med veterankänsla och visar Naturlig bollmedvetenhet. Diggs kommer att bli som en irriterande gnat för motsatta mottagare.

mest sannolikt att vända huvudet i träningsläger: Lions behövde en utbrott springa tillbaka efter att ha förlorat Reggie Bush till San Francisco. Lejonen nabbed Ameer Abdullah (Nebraska) i andra omgången för att fylla det hålet. Abdullah har stor styrka i benen, så att han kan bära ett par killar ner på fältet för att slutföra en körning. Han kanske inte har samma Explosiva hastighet som Bush, men håll ett öga på honom i träningsläger. Du kommer att se att när han skär uppfält når han sin toppfart snabbt.

resten: förutom Diggs utarbetade Lions också Alex Carter i tredje omgången för att stärka deras sekundära. Carter är en fysisk angripare och han vet hur man kasta block och kasta sin kropp i en motståndare. Han kämpar i pressbevakning, men det kan poleras. Dessutom tog Lions defensiv tackling Gabe Wright i fjärde omgången. Wright kommer att vara mer av en roterande spelare bakom Haloti Ngata. Han har stor makt i sitt första steg och han förblir fyrkantig och kämpar mot dubbla lag. Men han saknar kraft bakom kuddarna och han är inkonsekvent när han bedriver spel. Med träning kan dessa problem rensas upp.

the Bottom Line: Lions tog upp sina behov på både brott och försvar. De tog de bästa tillgängliga spelarna som kunde passa in i deras system. Lions är kända för att ha stora spelare och de gjorde inte besviken med val av offensiv vakt Laken Tomlinson, defensiv tackling Gabe Wrightoch cornerback Alex Carter. Offensiv tackling Corey Robinson kommer att behöva lite arbete och kommer att få mycket speltid under försäsongen för att se om han kan hantera vad som förväntas av honom. Sammantaget hade Lions solida val och kommer att ge Packers en nära tävling igen i striden om NFC North.