Articles

Lion Rock Hike: hvordan vandre opp det ikoniske Hong Kong mountain

Sist oppdatert 18. desember 2020 kl 11: 39

Lion Rock hike er En overgangsrite For Hong Kongese, da Det er Ånden I Hong Kong og Det mest karakteristiske fjellet langs Kowloon mountain range. Selv om Det ikke er så kjent Som Victoria Peak for besøkende, Er Lion Rock en Av De mest tilgjengelige urbane turene I Hong Kong. Dens fjellknaus ligner sideprofilen til en hvilende løve, det er populært for både dag og natt tur, og en enklere trek enn den berømte Kowloon Peak Med Suicide Cliff. Her er hvordan å vandre det:

Lion Rock Hike oppsummering:

Vanskelighetsgrad: 3/5 med muligheter for å hoppe over oppstigningen til lion rock selv Og fortsette på

tid: 3-4 timer avhengig av hvor du avslutter trek

Fordeler: ganske nær offentlig transport og lett å nå, flott utsikt Over Kowloon Halvøya Og Victoria Harbour

Ulemper: mange mennesker er også på denne stien

Lion Rock Hike map

start-og sluttpunktet for lion rock hike er utskiftbare, og begge er like i vanskeligheter. Det avhenger av om du vil forlenge turen Fra Shatin Pass og utover, hvor du enten kan gå Til Shatin eller gå opp Til Temple Hill selv. Jeg dekker begge startpunktene her (som også kan fungere som sluttpunktet i omvendt).

Lion Rock hike: Shatin Pass start

fra WONG Tai Sin MTR-Stasjon, ta avkjørsel E Til wong Tai Sin temple og gå over fronten. Du bør se minibusses på en vei foran som ikke kobler til hovedveien til høyre.

Du kan faktisk se Lion Rock på baksiden!

minibussen du trenger ER 18M og du går av På Fat Jong Temple og går opp langs Shatin Pass Road.

Alternativt kan du også gå opp, men det er en ekstra (og ganske bratt og lang) tur. Men vurder det en god varme opp!

Går opp Shatin Pass Road uten fortau

hvis du vil ha så lite å gå før stien starter som mulig, kan du også få en taxi til å slippe deg av På Lion Pavilion På Shatin Pass, som er ved stien start.

Løvebergtur: Løvebergpark start

Hodet rett på Fra Exit B

Også fra Wong Tai Sin MTR-Stasjon, avslutt Ved B1 og gå forbi busstasjonene langs hovedveien til du kommer til broen. Det er en gangbro til høyre som er rød, hodet opp der og følg den ned denne rampen.

når du kommer til krysset, ta til venstre og krysse veien.

gå på fra rampen og ta til venstre
Kryss veien til her (eller ta t-banen) og du finner en stor trapp

Det bør være en stor trapp som tar deg til å passere Lion Rock Park og til stien start.

Lion Rock Fottur (Fra Lion Rock Park)

turen starter på asfalterte trapper og bakken, går jevnt oppover til du kommer til en paviljong. Derfra er stien relativt grei med stien som tar Deg Til Kowloon Pass, hvor det er en Annen Pavillion. Dette markerer begynnelsen på oppstigningen opp Til Lion Rock!

Herfra, sørg for at du følger skiltet som det også grener av Til MacLehose Trail Stage 5, som omgår toppen. Men dette er også banen vi kommer tilbake senere kommer ned Fra Lion Rock.

Du kan også se noen aper!

Fra denne siden går vi rett opp til løveklippen. Trappen er hovedsakelig stein, så hvis det har vært siste regn, vær forsiktig så det kan være glatt.

Lion rock hodet

Hodet Av Lion Rock er en liten stein frembrudd og kan bli veldig overfylt i helgene. Jeg hadde aldri gått opp siden det er en blindgyde.

Vandre langs ryggraden Av Lion Rock gir et flott panorama av byen. Denne steinen er det vanligste stedet å knipse et bilde:

Men Ryggen (eller rumpa) Av Lion Rock er også bra, så vel som den lange trappen går ned.

Herfra er det en bratt trapp som går ned Til Garter Pass til MacLehose Trail Stage 4. Stien er helt nedoverbakke herfra, og relativt litt lenger enn turen opp Til Lion Rock.

Avslutter turen:

å bære på over Til Shatin, bære på nord På Shatin Pass

Du kan ende På Shatin Pass Eller Lion Rock Park, men Fra Shatin Pass kan du også vandre Til Shatin Wai og avslutte din tur I New Territories, men det er en ekstra time eller to.