Articles

Detroit Lions 2015 NFL udkast anmeldelse

Detroit Lions 2015 NFL Draft kom og gik på spændende måde. Løverne havde syv valg i år, og der var blandede følelser omkring dette udkast blandt analytikere. De var aggressive i første runde og handlede fem pladser til deres første valg. Her er hvem de valgte:

1. Runde, 28. samlet-og Laken Tomlinson (hertug)

2. Runde, 54. samlet-RB Ameer Abdullah (Nebraska)

3. Runde, 80. samlet – CB Michael Burton (Stanford)

4. Runde, 113. samlet – dt Gabe Vrig (Auburn)

5. Runde, 168. samlet – FB Michael Burton (Rutgers)

6. Runde, 200. samlet – CB Kvande Diggs (USA)

7. Runde, 240. samlet – OT Corey Robinson (South Carolina)

Lions 2015 udkast karakter: 9.0/10

Detroit Lions 2015 NFL Draft anmeldelse

den bedste spiller: løverne gik ikke efter et prangende navn, men guard Laken Tomlinson er en spiller, der udmærker sig ved at køre store kroppe væk fra scrimmage-linjen. Denne tilføjelse hjælper Lions med at åbne et løbende spil, der var et af de værste i ligaen sidste sæson. Tomlinson er en forventet starter, der vil hjælpe en offensiv linje, der ikke kunne beskytte kvartbacken Matt Stafford sidste år.

Head-Scratcher: Offensive tackle Corey Robinson er ikke ligefrem hurtig på hans fødder. Han mangler burst for at gøre fremskridt, hvis han bliver slået af snap og giver sine hænder mulighed for at komme på ydersiden af sine modstandere, hvilket får ham til at holde opkald i NFL. Han efterlader sig også sårbar, når han strækker sig over i pasbeskyttelse. Han har dog lange arme og god overkropsstyrke. Han giver sig selv stor støtte, når han lægger sit venstre ben ud bag sig for at beskytte kanten. Han har potentiale, men det afhænger af, hvor meget han er villig til at sætte i styrketræning og praksis. Selvom prislappen i syvende runde ikke var dyr, kunne holdet have brugt valget på en bedre spiller.

Overraskelsesvalget: der er kun en håndfuld hold, der bruger fullbacks længere, og det var en overraskelse, at løverne valgte en i femte runde. Rutgers fullback Michael Burton er dog meget talentfuld og atletisk. Han pakkede ekstra tyve pund forud for udkastet for at vise hold, at han var et valg værd. Bolden falder let i hans hænder i backfield, og han kan finde fyre i rummet. Hans evne til at blokere og hans alsidighed er det, der fangede Coach Caldvels øje.

den stjæle: Cornerback Kvandre Diggs er en reel stjæle for løverne. Han er lidt underdimensioneret som et hjørne, men han er energisk og besidder privilegeret fodbold intelligens. Hans bror er tidligere cornerback, hvis det fortæller dig noget. Diggs var en fire-årig starter, der indspillede 168 tacklinger, otte aflytninger og 32 pass breakups i løbet af sine første tre sæsoner for Longhorns. Han er den slags fyr, der spiller med veteran sans og viser naturlig boldbevidsthed. Diggs vil være som en irriterende gnat til modsatte modtagere.

mest sandsynligt at vende hoveder i træningslejr: løverne havde brug for en udbrud, der løb tilbage efter at have mistet Reggie Bush til San Francisco. Løverne nabbed Ameer Abdullah (Nebraska) i anden runde for at fylde hullet. Abdullah har stor styrke i benene, så han kan bære et par fyre ned på banen for at fuldføre et løb. Han har muligvis ikke den samme eksplosive hastighed som Bush, men hold øje med ham i træningslejr. Du vil se, at når han skærer upfield, når han hurtigt sin tophastighed.

resten: udover Diggs udarbejdede Lions også Carter i tredje runde for at styrke deres sekundære. Carter er en fysisk angriber, og han ved, hvordan man kaster blokke og kaster sin krop i en modstander. Han kæmper i pressedækning, men det kan poleres. Derudover tog løverne defensiv tackling i fjerde runde. Han vil være mere en rotationsspiller bag Haloti Ngata. Han har stor magt i sit første skridt, og han forbliver firkantet og kæmper mod dobbelthold. Han mangler dog magt bag puderne, og han er inkonsekvent, når han forfølger skuespil. Med træning kan disse problemer ryddes op.

bundlinjen: løverne adresserede deres behov for både lovovertrædelse og forsvar. De tog de bedste tilgængelige spillere, der kunne passe ind i deres ordning. Lions er kendt for at have store spillere, og de skuffede ikke med valg af offensive guard Laken Tomlinson, defensiv tackle Gabe og cornerback Carter. Offensiv tackle Corey Robinson har brug for noget arbejde og får meget spilletid i preseasonen for at se, om han kan klare det, der forventes af ham. Samlet set havde Lions solide valg og vil give Packers en tæt konkurrence igen i kampen om NFC North.